مهر تو عکسی بر ما نیفکند / آئینه‌رویا! آه از دلت، آه...

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

ز عزیزم، 

صبحم را با خواندن یادداشت سین شروع کردم، که از روزگاری که پی عشق می‎گشت، نوشته بود. می‎خواندم و با هر کلمه، جریان آرام غم را توی جانم حس می‎کردم. تصویری که از آن روزها وصف کرده بود را انگار کن که خود من. انگار که کسی از حال تمام آن روزها و سال‎های غمگین من فیلم گرفته باشد و حالا گذاشته باشد روی دور آهسته، کش‎دار و غمگین. یادم افتاد چقدر پی عشق می‎گشتم و هر بار با دست‎هایی خالی‎تر از قبل برمی‎گشتم. یادم افتاد چقدر دنیا بدون عشق برایم خالی تاریک عظیم ترس‎ناک اندوه‎باری بود. عشق نبود، شوری که در قلبم داشتم بی‎جواب بود و انگار هیچ نداشتم. باری، چند شب پیش، که به رسم همه‎ی این شب‎های کنار میم بودن، قبل از خواب، با بهت و حیرت به داشتن و بودنش توی زندگی‎ام فکر می‎کردم، فکر کردم که عشق چه تجربه‎ی شگفتی توی زندگی‎ام بوده. و شگفتی‎اش، خلاف آن‎چه تمام آن‎سال‎ها می‎پنداشتم، از این نیست که خود به تمامی همه‎ی زندگی‎ست و بدون آن، زندگی خالی غم‎انگیزی‎ست. که شگفتی‎اش برای من از آن‎روست که مثل نور به زندگی‎ام تابیده. نوری که در پرتوش توانسته‎ام زیبایی‎ها را ببینم. زیبایی‎هایی که پیش از این هم بوده‎اند اما دنیای من آن‎قدر تاریک بوده که از دیدنشان عاجز بوده‎ام. عشق آفتاب بود، نه به قول تو آفتاب زمستان که روشن بدارد اما دل را گرم نکند،  که آفتاب دل‎چسب بهار، با روشنایی و گرمایی به قاعده. نه آن‎قدر روشن و فروزان که چشم را بزند و دل را بسوزاند و روگردانم کند، نه آن‎قدر کم‎فروغ و سرد که مدام پرنده‎ی کوچک توی قفسه‎ی سینه‎ام را ها کنم و برایش "خوب می‎شوی دلم، تو خوب می‎شوی" بخوانم. و این‎بار اگر، اگر، اگر روزی دوباره توی زندگی‎ام گمش کنم (چه خوب که رد اشک توی روی ایمیل نمی‎ماند)، اگر دوباره مثل ماهی قرمز کوچکی از دست‎هایم لیز بخورد، شاید میان آوار غم و اندوه دل‎شکستگی و بی‎عشقی و تنهاشدگی، یادآوری روزهای آفتابی گذشته، ته دلم را گرم کند که زندگی بی‎عشق، شاید تاریک و ترس‎ناک و اندوه‎بار باشد، اما دست کم خالی نیست، نبوده.


می‌بوسمت

میم

چهاردهم اسفند هزار و سیصد و نود و شش





  • ۹۷/۰۱/۲۸
  • میم ..

نامه‌

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی